Memo drugs gerelateerde criminaliteit

20.01.2021
1111

Beste collega's,

Er is veel aandacht voor drugssmokkel. Vooral Zuid- en Midden-Amerikaanse lijndiensten blijken een toevluchtsoord voor drugscriminelen en daarmee het smokkelen van drugs. Dit is nog steeds heel actueel en daarmee volop in de media.

Klik op onderstaand link om de uitgebreide rapportage van het TV programma Opsporing Verzocht te bekijken. https://opsporingverzocht.avrotros.nl/zaken/item/corrupte-havenarbeiders-cruciaal-bij-importcocaine/

Sommige bedrijven hebben een beveilingsplan en werken samen met politie en douane. Het belangrijkst zijn de mensen die dagelijks werken in en rond de havens. Jullie ogen en oren maken het verschil.

Zie je verdachte zaken, meld dit direct bij ons. Er is ook de mogelijkheid om een melding te doen bij een speciale eenheid van de politie. Hierbij is JOUW ANONIMITEIT gegarandeerd.
Stichting M - www.meldmisdaadanoniem.nl - 0800-7000

LET OP! Mocht je benaderd worden, wijs een verzoek tot medewerking altijd direct af. Als je eenmaal medewerking hebt verleend, kom je niet meer uit de greep van deze criminele organisaties.

Neem verder de volgende acties in acht:
- Draag bij voorkeur geen kleding met Havenwerk of andere havenlogo's als je niet op je werk bent;
- Berg toegangspassen en sleutels goed op (deze zijn op persoonlijke titel uitgereikt!);
- Laat niemand het terrein op of af met jouw toegangspas, dit is strafbaar.

Wij rekenen op jullie eerlijkheid en gezond verstand.

Met vriendelijke groet,
HAVENWERK

Laatste nieuws

18.06.2019

Safety first!

Onze medewerker Xander gaat de collega’s van Havenwerk opleiden en begeleiden bij verschillende opdrachtgevers.

19.01.2018

North Sea Port boekt eerste record

De havens van Gent en Zeeland zijn met elkaar samengegaan onder de nieuwe naam North Sea Port. De cijfers die het gefuseerde havenschap nu presenteert, is de optelsom van Gent en Zeeland, die in 2017 nog los van elkaar opereerden.

29.12.2017

Nieuwe zeesluis bij IJmuiden

De Noordersluis bij IJmuiden bereikt in 2029 het einde van de technische levensduur. Ook is de sluis te klein voor zeeschepen, die steeds groter worden. Daarom wordt er sinds januari 2016 gebouwd aan een nieuwe grote zeesluis.